Openingstijden:

Aanvragen:

Maandag, woensdag en donderdag                09.00 - 13.00 uur

Maandag tot en met donderdagmiddag*      13.00 - 15.30 uur (op afspraak*)

Donderdagavond*                                              17.30 - 19.30 uur

Vrijdag                                                                   09.00 - 12.00 uur

Afhalen reisdocumenten/rijbewijzen:

Maandag tot en met donderdag                  09.00 - 16.00 uur

Donderdagavond                                            17:30 - 19:30 uur

Vrijdag                                                               09.00 - 12.00 uur 

Het is tevens mogelijk om afspraken te maken buiten de normale openingstijden met medewerkers van de gemeente. Voor het maken van afspraken met bestuurders kunt u contact opnemen met het bestuurssecretariaat.

Het gemeentehuis is telefonisch bereikbaar van:

Maandag tot en met donderdag            08.30 - 17.00 uur

Vrijdag                                                         08.30 - 12.00 uur

Telefoon: 14 0167 (U hoeft geen netnummer te kiezen) Vanuit het buitenland +31 167 54 34 34 Fax: 0167 54 34 99 E-mail: info@gemeente-steenbergen.nl 

Milieustraat

Maandag en Dinsdag     Gesloten

Woensdag en Vrijdag     08.30 - 12.30 uur/13.00 - 17.30 uur

Donderdag                      09.30 - 12.30 uur/13.00 - 19.00 uur

Zaterdag                          08.00 - 13.00 uur 

 

*hieronder treft u een toelichting aan.      

    

Op afspraak:

Voor  producten van balie burgerzaken en de meest voorkomende vergunningen kunt u op maandag tot en met donderdagmiddag: 13.00 – 15.30 uur een afspraak maken. Hiervoor moet u tenminste één dag van te voren een afspraak maken via de knop afspraken, die u op de homepagina van deze website aantreft. Telefonisch is het mogelijk om tot 11.00 uur een afspraak te maken voor dezelfde dag. Telefoon: 14 0167. Het maken van een afspraak via de website heeft de voorkeur.

 

Avondopenstelling:

De balie Burgerzaken/Vergunningen is ook op donderdagavond van 17.30 tot 19.30 uur geopend.

 

Let op: Tijdens de avondopenstelling is er een beperkte dienstverlening.

Tijdens de avondopenstelling worden uitsluitend korte lokethandelingen aangeboden. Dit betekent concreet dat u dan niet terecht kunt voor:

  • Aangiften burgerlijke stand (aangiften geboorten, overlijden, erkenning kind, huwelijksaangiften)
  • Eerste aangifte vestiging, komende uit het buitenland
  • Informatie over huwelijksvoltrekkingen/partnerschappen
  • Naamswijzigingen en adoptie

U kunt wél terecht voor:

  • Alle uittreksels uit de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
  • Uittreksels burgerlijke stand (geboorte/huwelijk/partnerschap/overlijden)
  • Aangiften verhuizing
  • Aanvragen reisdocumenten/afhalen reisdocumenten
  • Aanvragen rijbewijzen/afhalen rijbewijzen
  • Verklaring omtrent het gedrag
  • Legalisatie handtekening

Vergunningen

U kunt bij de balies ook terecht voor alle aanvragen voor een vergunning met betrekking tot omgeving (bouw, sloop, monumenten, kap, inrit, drank en horeca, evenementen en milieu). Elke donderdagavond is er een allround medewerker aanwezig om u in de eerste behoefte te helpen. Daarnaast is op basis van vooraf verkregen informatie een specialist aanwezig die u op onderdelen inhoudelijk kan informeren.