Oplaadpunt voor elektrische auto aanvragen

U kunt een openbaar oplaadpunt voor een elektrische auto aanvragen. Dit doet u bij de gemeente.

In de Gemeente wordt de komende jaren een netwerk van openbare laadpalen geplaatst door onze samenwerkingspartner Vattenfall InCharge. U laadt bij deze openbare laadpalen altijd 100% uit wind opgewekte stroom van Nederlandse windmolens van Vattenfall.

Het kan gebeuren dat er nog geen laadpaal bij u in de buurt is. Vraag uw laadpaal dan hier aan. Die laadpaal kost u niets, u betaalt alleen voor het opladen van uw elektrische auto.

Elektrisch rijden is beter voor het milieu en de leefomgeving, omdat er tijdens het rijden geen uitlaatgassen vrijkomen. Daarom stimuleert de gemeente Steenbergen het gebruik van elektrische auto’s.

Een aanvraag voor een oplaadpunt voor elektrische voertuigen in de openbare ruimte doet u niet direct bij de gemeente, maar bij aanbieders van oplaadpalen.

In de Gemeente wordt de komende jaren een netwerk van openbare laadpalen geplaatst door onze samenwerkingspartner Vattenfall InCharge. Kijk op de website van Vattenfall InCharge voor meer informatie over het opladen van uw elektrische auto in de openbare ruimte.

Aanvragen openbare laadpaal

Het kan gebeuren dat er nog geen laadpaal bij u in de buurt is. Vraag uw laadpaal aan via de website van Vattenfall InCharge. Die laadpaal kost u niets, u betaalt alleen voor het opladen van uw elektrische auto.

Aanvragen laadpas

Om de openbare laadpalen te gebruiken heeft u een laadpas nodig. De laadpas kunt u aanvragen bij verschillende partijen, de gemeente verstrekt deze passen niet.

Snel laadpalen in de buurt vinden

Er zijn allerlei apps waarmee u een laadpaal in de buurt vindt. Onze samenwerkingspartner Vattenfall InCharge biedt de gratis InCharge app aan waar alle openbare laadpalen in staan.

Ook ziet u of een laadpaal vrij is en kunt u er direct naartoe rijden met de ingebouwde navigatiefunctie. U downloadt de app via de website van Vattenfall InCharge.

De aanvrager, maar ook de gemeente betalen niet mee aan de plaatsing en exploitatie van een openbare oplaadpaal, die door een inwoner of bedrijf is aangevraagd.

De aanbieder van oplaadpalen plaatst en exploiteert de oplaadpaal voor eigen rekening en risico. De e-rijder hoeft alleen te betalen voor het laden.

Contact

Dien uw aanvraag voor een openbaar laadpunt bij Vattenfall. Vraag uw laadpaal aan

U vraagt uw openbaar laadpunt aan bij Vattenfall.

Voor het plaatsen van een laadpaal is een verkeersbesluit nodig. Een verkeersbesluit, waarbij een of meerdere parkeerplaatsen worden aangewezen voor het opladen van elektrische voertuigen, wordt gepubliceerd via overheid.nl In de bekendmaking van dit verkeersbesluit staat de mogelijkheid van het insturen van een bezwaarschrift (en beroepschrift) tegen dit besluit vermeld.